Welkom op de website van de Stichting Spiegelbijeenkomsten.


Waarom spiegelbijeenkomsten?

Tijdens een Spiegelbijeenkomst leren professionals van de ervaringen van hun patiënten, klanten, cliënten, bewoners en leerlingen. Twee vragen staan centraal: wat gaat goed en wat kan beter?

Doordat professionals de ervaringen uit de eerste hand horen, blijkt de methode zeer indrukwekkend, motiverend en effectief.


Wat doet de Stichting Spiegelbijeenkomsten?

De Stichting Spiegelbijeenkomsten wil de unieke, beproefde en uiterst effectieve feedbackmethode ‘Spiegelbijeenkomst’ zo breed mogelijk verspreiden en inzetten binnen de zorg, de rechtspraak,  het onderwijs en andere (publieke) sectoren waar gestreefd wordt naar verbetering van kwaliteit van dienstverlening.

De Stichting Spiegelbijeenkomsten doet dit door:

  • het geven van voorlichting over de methode
  • het organiseren van conferenties
  • het aanbieden van hoogwaardige trainingen voor gespreksleiders
  • het aanbieden van deskundige gespreksleiders
  • het stimuleren van wetenschappelijke publicaties
  • het bieden van een kwaliteitsstandaard


 Waar werkelijk geluisterd wordt, daar zijn de veranderingen al begonnen !